Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termék címkék:
2023

Dr. Füzér Ágota Lucia: Logópóker, propagandafegyver?

2.990 Ft
2.390 Ft
20%
Menny.:db
Kiadó:

„Egy film elkészítéséhez csak egy lány és egy fegyver kell.” (Jean-Luc Godard)

Leírás és Paraméterek

A merchandising szerződés

Csilivili, csaló világ és egyebek

Dr. Füzér Ágota bírálja a számára elfogadhatatlan, kritikátlan vásárlói viselkedést.

Ily módon sok ember nem képes megkülönböztetni a saját igényének megfelelőt az üzleti ajánlattól.

Az író sürgeti, hogy a jogrendszer vegye föl szabályai közé az egyén magánszférájának védelmét. Ez a dolgozat legfőbb üzenete számomra.

Egyes boltokban a gyermekek által fölérhető polcokról kínálják a valódinak tűnő figurák, rajzfilmek, mesealakok által csalogató termékeket.

A valódinak hitt szereplők iránti rajongás szinte vezeti a gyermek választását az örömérzeten keresztül (csillog-villog, zenél).

Virtuális világgal találkozik a gyermek, és ez a torzítás a valós tapasztalatokat megkerülve hamis elvárásokat épít ki. A gyermek rajong a valódinak hitt figurák iránt, amelyek látszatra erősebbek, ravaszabbak, lélekben különbek mindenkinél. És mindez a hamis tapasztalás romboló: romboló az önismeret útján haladó gyermek számára.

Az író körülír egy olyan vásárlói viselkedésmintát, melyre jellemző a hiszékenység, az utánzási hajlam: amikor egy neves sportoló vagy híres művész ajánl bárminő terméket, látszatra a termék minőségét is. Később némelyek rádöbbennek, hogy rászedték őket.

Ez a jelenség egyfajta „kulturális zaklatás”.

Dr. Füzér Ágota páratlan nyelvi leleménnyel rendelkező publicista. Nem tér el az olcsó hatáskeltés, a „jópofáskodás” irányába.

A közérthetőség az ő meggyőző véleményalkotásának a forrása.

Erőteljes kritika bujkál a humorral átitatott kifejezéseiben: „Az ismeretektől mentes embereket lehet befolyásolni: akiknek nincs képességük dönteni és önállóan gondolkodva választani a termékek kínálatából.”

Ily módon az iskolázottság különböző mértékeit és a közneveltséget is érinti meglátásaival.
 

Dr. Füzér Ágota nem csupán föltárja a vásárlói viselkedések torzulásait, hanem ötleteket, átgondolható javaslatokat is tesz a tudatos vásárlószokások kialakítására.

Mihalekné Kádár Magda
tanár

Megjelenés éve 2023
ISBN-szám 978 615 5738 07 4
Terjedelem 110 oldal
A címlap alkotója Révay-Laczó Sára Szidónia
Designer és művész
SaraSid ruhamárka tervezője, alapítója
Zauber von Sara festő­művésze

Mézesmadzag