Kolofon


Felelős kiadó:
Szondi György

Szöveggondozó:
Kovács Ildikó

Nyomdai kivitelezés:
Codex Print Nyomda

ISBN 978 963 263 167 7 (RNy)
ISBN 978 963 263 168 4 (NyÁ)

Ára: 1800 Ft / kötet
Terjedelem: 120 oldal / kötet


Becsey Zsuzsa


Rózsaszín Nyúl | Nyuszi álma








„Vannak dolgok, amik csak egyszer vannak az életben, és vannak örök nyomok. Míg a mesékre érvényes, egyszer volt, hol nem volt... még ha egészen máshogy is volt, régen volt, a rajzok szinte változatlanul kísérnek. A nyelv sajátossága, hogy örökké változik velünk, ahogy mi is alakulunk, míg a vonalak folyamatosan ugyanúgy tekerednek testünkön, testünkből. Akkor is, ha ez a test változik, ahogy arcunk, az idő, a kötél, a tekergő vonalak változatlanok.” (Becsey Zsuzsa)


    Becsey Zsuzsa képzőművész, grafikus-vizuális kommunikációs tervező, animációs rendező, tanár, kiadványszerkesztő Sepsiszentgyörgyön született 1969-ben. 20 évet élt szülővárosában, és 20 éve él Budapesten.

    A Nyúl testvérkötet a szerző első megjelent könyvei, 20 év termése.
    Becsey Zsuzsa maga írja, rajzolja, szerkeszti és nyomdára előkészíti könyveit.

    A kezdeti mesék 1996-ban az MSZSZ Irka-Iroda irodalmi alkotói ösztöndíjában részesültek, majd 2009-ig az írások fokozatosan újakkal bővültek.
    Első meséből 1997-ben a Magyar Mozgókép Alapítvány és a Varga Stúdió Minores Alapítvány támogatásával rajzfilm készült.
    A második mese, Rózsaszínnyuszi és Fekete fogú farkú s kezű története, azaz: NYUSZI ÉS FARKAS 2002-ben az NKA Mozgókép Kollégium forgatókönyvírói támogatásában részesült, a film azonban nem készült el.

    Saját szerkesztésű könyve: Gulyás Tamás – Becsey Zsuzsa: Láncszemek, 2008, megjelent a Pannon Tükör művészeti könyvek sorozatban.

    Becsey Zsuzsa anyagkezelése képzőművészre vall. Az egyik oldalon a képzőművész anyagkezelése, a másikon a költőé. Könyveiben a baloldal az írásé, míg jobb a képzőművész területe. Meseszerű a kettő kapcsolata. Kettősség és egység.
    Ha összefoglalhatnám, azt mondanám: szerencsés találkozás.

(Barna Róbert, 2010)

    A mese szép és tiszta. Minden kis történés tele van bizonytalansággal, végtelen finomsággal és szeretettel. Semmi sem biztos a történetben, csak az, hogy két lény találkozik egymással. Nagyon ügyelnek arra, hogy ne zavarják, ne bántsák meg egymást, hogy tiszteletben tartsák egymás vágyait, egymás belső világát. Jól példázza ezt a film utolsó mondata: „És fehérnyuszi búcsúzóul még kezet fogott volna.”

(Varga Csaba, 1997)

    Impresszionista, víziószerű, más tudatállapot, álom-lebegés-tűnődés, melankolikus, mintha nem minden tudati lenne.

    Kellemes ahogy tapogatózik a szöveg, saját nyomán halad,
    mintha anyagát keresné, morfondíroz, hogy akkor most mi legyen
    és mi van a világgal?

(Tóth Krisztina, Íróakadémia Költőszeminárium, 2006-2007)

A lap tetejére